Hoofdmenu

Stakeholder Journey

Stakeholder Journey biedt omgevingsmanagers in overheid en bedrijfsleven een methode om structureel grip krijgen op stakeholderperceptie. Stakeholders kunnen meedoen door zich op te geven voor een online panel.

Wat is Stakeholder Journey?

Stakeholder Journey biedt omgevingsmanagers in overheid en bedrijfsleven een methode om structureel grip krijgen op stakeholderperceptie. Iedere stakeholder kan meedoen door zich op te geven voor een online panel. Op meerdere meetmomenten geven deze stakeholders hun mening via een korte vragenlijst met open antwoorden. Dit fungeert in feite als een digitaal klankbord, waardoor de zwijgende meerderheid een stem krijgt. Het onderzoek zelf wordt volledig voor je uitgevoerd, zodat jij geen extra werk hebt en je kunt concentreren op de interactie met stakeholders. Met de Stakeholder Journey neem je onderbouwde beslissingen, wat bijdraagt aan meer draagvlak en lagere kosten.

Hoe werkt Stakeholder Journey?

Op basis van de projectdoelstellingen ontwikkel je gezamenlijk met Stakeholder Journey een onderzoeksopzet. Stakeholder Journey denkt mee en doet voorstellen op basis van hun ervaring met eerdere projecten.

Voorbereiding
Stakeholder Journey brengt samen met jou in kaart welke doelgroepen relevant zijn en hoe je hen het beste kan betrekken. Daarbij is aandacht voor kenmerken zoals modaliteit, woonlocatie en leeftijd, zodat stakeholders effectief worden bereikt en correct in de rapportages terugkomen. Hierna worden de stakeholders via diverse (social) media uitgenodigd om deel te nemen aan een online panel. Na registratie kan iedereen deelnemen.

Metingen, analyse en rapportage
Op impact volle momenten meet Stakeholder Journey de tevredenheid en de motivatie van stakeholders via korte vragenlijsten. Stakeholder Journey analyseert direct de kwalitatieve en kwantitatieve data met AI en verwerkt dit in één rapportage. Trends worden zichtbaar op basis van analyse op meerdere meetmomenten. Dit vormt de basis voor een continue Plan-Do-Check-Act-cyclus, waarbij de nieuwe resultaten je inspireren om de projectaanpak verder aan te scherpen.

Praktische informatie

  • Functionaliteiten: ideeën en reacties ophalen; enquête; stemmen/prioriteren; budget verdelen.
  • Synchroon/asynchroon: asynchroon
  • Kosten: €10.000 - €50.000 
  • Mobiel gebruik: ja
  • Nederlands: ja
  • Zelfverklaring AVG: ja
  • Open-source: nee

Bezoek de website

 

 

Afbeeldingen

Cookie-instellingen