Vertrouwen in burgers. Synopsis van wrr- rapport 88

Het Kennisknooppunt Participatie verzamelt publicaties van anderen en maakt deze toegankelijk op een centrale plek: de documentenbank.

De documentenbank bevat een overzicht van de publicaties van het Kennisknooppunt Participatie en bevat verwijzingen naar publicaties van anderen, uiteenlopend van artikelen tot scripties en van kabinetsreacties tot websites. Wetenschappelijke artikelen zijn hier niet in opgenomen.


Alle documenten


In het rapport Vertrouwen in burgers onderzoekt de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (wrr) hoe beleidsmakers burgers meer kunnen betrekken bij het actief vormgeven van de samenleving. De raad onderscheidt drie velden van burgerbetrokkenheid: beleidsparticipatie, maatschappelijke ...

Soort document

Rapport

Jaartal

2012

Organisatie

Rijksoverheid

Thema

Overig

Beleidsterrein

Overig

Document

Medium: WRR

Samenvatting:
In het rapport Vertrouwen in burgers onderzoekt de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (wrr) hoe beleidsmakers burgers meer kunnen betrekken bij het actief vormgeven van de samenleving. De raad onderscheidt drie velden van burgerbetrokkenheid: beleidsparticipatie, maatschappelijke participatie en maatschappelijk initiatief, en doet aanbevelingen voor het vergroten van de burgerbetrokkenheid op alle velden. Essentieel voor de rol van beleidsmakers daarbij zijn twee uitgangspunten: denk vanuit het perspectief van burgers en vergroot de kaders voor betrokkenheid.

Bekijk het document (extern) 

 

Meld niet werkende link

X (voorheen Twitter)

Cookie-instellingen
Cookie-instellingen sluiten

Cookie-instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.


Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.

Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.

Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.