Hoofdmenu

"Overheidsparticipatie via de digitale kaart. Samenwerken via digitale kaarten Burgerparticipat

Het Kennisknooppunt Participatie verzamelt publicaties van anderen en maakt deze toegankelijk op een centrale plek: de documentenbank.

De documentenbank bevat een overzicht van de publicaties van het Kennisknooppunt Participatie en bevat verwijzingen naar publicaties van anderen, uiteenlopend van artikelen tot scripties en van kabinetsreacties tot websites. Wetenschappelijke artikelen zijn hier niet in opgenomen.


Alle documenten


"Wil je echte participatie energie aanboren, neem deze tips dan mee:1. Maak met elkaar realistische doelstellingen, wat wil je bereiken met een interactieve kaart of platform? En klopt het doel wat je wilt bereiken wel met de positie op de ‘Participatieladder’?, 2. Hou het simpel. Niet te veel ...

Soort document

Websitepagina

Organisatie

Bedrijf

Thema

Overig

Beleidsterrein

Overig

Document

Medium: Geodomein

 

Samenvatting:
"Wil je echte participatie energie aanboren, neem deze tips dan mee:1. Maak met elkaar realistische doelstellingen, wat wil je bereiken met een interactieve kaart of platform? En klopt het doel wat je wilt bereiken wel met de positie op de ‘Participatieladder’?, 2. Hou het simpel. Niet te veel knoppen en ingewikkelde poespas bij je digitale kaart of platform. Less is more., 3. Zorg dat je alvast wat mensen hebt aangespoord die hun reactie willen plaatsen, dan is dat eerste schaap over de dam., 4. Reserveer tijd. Maak afspraken wie er binnen je organisatie snel reageert op berichten. Laat niemand lang wachten., 5. Haal de drempel omlaag: ‘elke maand nodigen we initiatiefnemers van 2 initiatieven uit voor een brainstormsessie’. 6. Reserveer budget. Want als er goede plannen en initiatieven komen, is er dan ook budget (of kies voor crowdfunding)., 7. Luister écht. Eenzijdig communiceren zonder te luisteren heeft weinig zin. 8. Wees transparant. Deel de successen maar geef ook aan waarom sommige plannen niet uitgevoerd kunnen worden., 9. Zorg dat de interactieve kaart of platform makkelijk te delen is via social media (digitale mond op mond reclame)., 10. Wees dankbaar. Iedereen die zich registreert, inlogt, een idee inzendt of reageert is sowieso bovengemiddeld betrokken."

Bekijk het document (extern) 

 

Meld niet werkende link

X (voorheen Twitter)

Cookie-instellingen
Cookie-instellingen sluiten

Cookie-instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.


Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.

Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.

Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.